SIEĆ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ


SIEĆ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI
EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 5 IM. GRYFITÓW
W SŁUPSKU

środa, 15 czerwca 2016

Język obcy –nam nie obcy- pokaz talentów

SP5 w Słupsku

CZAS TRWANIA: w zależności od zgłoszeń
KLASY: 1-6  
PROWADZĄCY: Katarzyna Kokos,  Renata Rzepecka
TEMAT: Dzień Języków Obcych- pokaz talentów
CEL OGÓLNY:
  • Prezentacja wiadomości i umiejętności językowych uczniów ( język angielski i niemiecki)
  • Motywowanie uczniów do nauki języków obcych.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
  • integracja klas przygotowujących imprezę.
  • podkreślenie potrzeby nauczania różnych języków i roli wielojęzyczności w zjednoczonej
Europie,
  • poprawienie świadomość istnienia i szacunku dla wszystkich języków,
  •  zwiększenie motywacji do ustawicznego kształcenia językowego
Metody pracy: drama, piosenka, wiersz, konkurs- do wyboru uczestników
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa.
Pomoce: magnetofon do odtworzenia podkładu muzycznego,  scenografia, rzutnik

Plan ramowy:
1. Podanie informacji na temat Dnia Języków Obcych.
2. Część artystyczno – rozrywkowa: w zależności od zgłoszeń klas, osób indywidualnych lub zespołów
3. Komisja- przyznaje typuje zwycięzców i wręcza nagrody.(Dyrekcja i nauczyciele języków obcych)

Szczegółowy plan uroczystości obchodów ,,Dnia Języków Obcych”
DZIEŃ DOBRY, HELLO, GUTEN TAG
Prowadząca1: W dniu dzisiejszym chcielibyśmy skupić naszą uwagę na nauce języków obcych. Dziś musimy uświadomić sobie jak wiele korzyści przynosi człowiekowi nauka języków obcych. Dzięki znajomości języków możemy lepiej zrozumieć innych ludzi oraz bliżej poznać ich tradycje i kulturę.
Prowadząca2:
W dzisiejszym świecie zagraniczne wycieczki lub wyjazdy w celach turystycznych lubzarobkowych stały się bardzo popularne i w takich sytuacjach umiejętność nawiązania rozmowy z mieszkańcami innego kraju jest wręcz niezbędna. A w naszym kraju ? Tutaj również coraz częściej spotkamy obcokrajowców, którzy będą potrzebować naszej pomocy np. w odnalezieniu banku, szpitala czy poczty. Czy ich zrozumiemy i pomożemy im, czy też „będziemy trzymać język za zębami” ?
Prowadzące razem: Wniosek jest jeden: JĘZYKÓW OBCYCH WARTO SIĘ UCZYĆ!
Prowadząca 1: Starajmy się więc być bardziej otwarci na naukę języków, gdyż nigdy nie wiadomo kiedy i w jakich okolicznościach ta umiejętność nam się przyda.
Przedstawianie występów poszczególnych klas, uczniów przez prowadzące
Łamańce językowe jako przerywniki:
He has a hat in his hand.
I feel I need a deep sleep.
Six little kittens lost their mittens.
A little girl with a pretty curl.
The cook took a good look at the cookery book.
Pytania dla uczniów -jako przerywniki ( nagrody za odpowiedź):
  • Podaj nazwy 3 kolorów w języku angielskim ( kolory flagi Wielkiej Brytanii).
  • Co oznacza zwrot "Sorry I'm Late''
  • Jaką liczbę oznacza słowo thirty?
  • Jak brzmi słowo mama w języku angielskim ( mum, mother, mummy)
  • Co śpiewają angielskie dzieci, gdy ktoś ma urodziny?
  • Jak nazywa się flaga Wielkiej Brytanii?
  • Kiedy Anglik powie Good morning, a kiedy Good afternoon?
  • Jakie państwa wchodzą w skład Wielkiej Brytanii?
  • Kto w Anglii sprawuje władzę ??
  • Siedziba królowej angielskiej to...?
  • Najsłynniejsza rzeka przepływająca przez Londyn to....?
  •  Jaka jest różnica między pytaniem "How are you? i "How old are you'?
  • Najsłynniejszy twórca literatury angielskiej to ......?
  •  Podaj nazwę rodzaju spódnicy noszonego przez Szkotów.
Podsumowanie, wręczenie nagród - komisja
Prowadząca 2: Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim. Mamy nadzieję, że dzisiejsza uroczystość z okazji Dnia Języków Obcych utwierdziła Was w przekonaniu, że warto poznawać inne języki.

DO WIDZENIA, GOODBYE, AUF WIEDERSEHEN

Opracowały:K.Kokos i R.Rzepecka