SP5 w Słupsku
CZAS TRWANIA: w zależności od zgłoszeń
KLASY: 1-6
PROWADZĄCY:
Katarzyna Kokos, Renata Rzepecka
TEMAT:
Dzień Języków Obcych- pokaz talentów
CEL
OGÓLNY:
- Prezentacja wiadomości i umiejętności
językowych uczniów ( język angielski i niemiecki)
- Motywowanie uczniów do nauki języków
obcych.
CELE
SZCZEGÓŁOWE:
- integracja klas przygotowujących imprezę.
- podkreślenie potrzeby nauczania
różnych języków i roli wielojęzyczności w zjednoczonej
Europie,
- poprawienie świadomość istnienia i
szacunku dla wszystkich języków,
- zwiększenie
motywacji do ustawicznego kształcenia językowego
Metody pracy: drama,
piosenka, wiersz, konkurs- do wyboru uczestników
Formy pracy: indywidualna,
grupowa, zbiorowa.
Pomoce: magnetofon
do odtworzenia podkładu muzycznego,
scenografia, rzutnik
Plan ramowy:
1. Podanie informacji na temat Dnia Języków Obcych.
2. Część artystyczno – rozrywkowa: w zależności od
zgłoszeń klas, osób indywidualnych lub zespołów
3. Komisja- przyznaje typuje zwycięzców i wręcza nagrody.(Dyrekcja
i nauczyciele języków obcych)
Szczegółowy plan uroczystości obchodów ,,Dnia Języków Obcych”
DZIEŃ DOBRY,
HELLO, GUTEN TAG
Prowadząca1:
W dniu dzisiejszym
chcielibyśmy skupić naszą uwagę na nauce języków obcych. Dziś musimy uświadomić
sobie jak wiele korzyści przynosi człowiekowi nauka języków obcych. Dzięki
znajomości języków możemy lepiej zrozumieć innych ludzi oraz bliżej poznać ich
tradycje i kulturę.
Prowadząca2:
W dzisiejszym świecie zagraniczne wycieczki
lub wyjazdy w celach turystycznych lubzarobkowych stały się bardzo popularne i
w takich sytuacjach umiejętność nawiązania rozmowy z mieszkańcami innego kraju
jest wręcz niezbędna. A w naszym kraju ? Tutaj również coraz częściej spotkamy
obcokrajowców, którzy będą potrzebować naszej pomocy np. w odnalezieniu banku,
szpitala czy poczty. Czy ich zrozumiemy i pomożemy im, czy też „będziemy
trzymać język za zębami” ?
Prowadzące razem: Wniosek jest jeden: JĘZYKÓW
OBCYCH WARTO SIĘ UCZYĆ!
Prowadząca 1: Starajmy się więc być
bardziej otwarci na naukę języków, gdyż nigdy nie wiadomo kiedy i w jakich
okolicznościach ta umiejętność nam się przyda.
Przedstawianie występów poszczególnych klas, uczniów
przez prowadzące
Łamańce językowe jako przerywniki:
He has a hat in his hand.
I feel I need a deep sleep.
Six little kittens lost their mittens.
A little girl with a pretty curl.
The cook took a good look at the cookery book.
Pytania dla uczniów -jako przerywniki ( nagrody za odpowiedź):
- Podaj nazwy
3 kolorów w języku angielskim ( kolory flagi Wielkiej Brytanii).
- Co oznacza
zwrot "Sorry I'm Late''
- Jaką liczbę
oznacza słowo thirty?
- Jak brzmi
słowo mama w języku angielskim ( mum, mother, mummy)
- Co śpiewają
angielskie dzieci, gdy ktoś ma urodziny?
- Jak nazywa
się flaga Wielkiej Brytanii?
- Kiedy Anglik
powie Good morning, a kiedy Good afternoon?
- Jakie
państwa wchodzą w skład Wielkiej Brytanii?
- Kto w Anglii
sprawuje władzę ??
- Siedziba
królowej angielskiej to...?
- Najsłynniejsza
rzeka przepływająca przez Londyn to....?
- Jaka jest różnica między pytaniem
"How are you? i "How old are you'?
- Najsłynniejszy
twórca literatury angielskiej to ......?
- Podaj nazwę rodzaju spódnicy noszonego
przez Szkotów.
Podsumowanie, wręczenie
nagród - komisja
Prowadząca 2: Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy
wszystkim. Mamy nadzieję, że dzisiejsza uroczystość z okazji Dnia Języków
Obcych utwierdziła Was w przekonaniu, że warto poznawać inne języki.
DO WIDZENIA, GOODBYE, AUF WIEDERSEHEN
Opracowały:K.Kokos i R.Rzepecka