Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 w Słupsku - rok szkolny 2015-2016
Termin: uroczystość pasowania przypada na początek października, kiedy dzieci mogaą już zaprezentować pierwsze zdobyte umiejętności.
Miejsce: sala gimnastyczna
Dekoracje i rekwizyty:
-Dekoracja sali gimnastycznej
-Ołówek do pasowania na ucznia
-Tekst ślubowania
-Podkład muzyczny do piosenek
Osoby występujące:
-Uczniowie klas pierwszych
-Wybrani nauczyciele i reprezentanci starszych klas
-Król Ołówkos
-Królowa
-Bogusław X
-Gwardzistka
Cel: Przyjęcie nowych uczniów do społeczności szkolnej.
I CZĘŚĆ OFICJALNA
1. Wprowadzenie sztandaru.
Proszę wszystkich o powstanie.
Baczność.
Poczet sztandarowy sztandar wprowadzić.
Spocznij.
2. Hymn Państwowy.
Do hymnu.
Po hymnie.
3. Powitanie:
Witam wszystkich serdecznie.Dzisiaj dzień niezwykły, bardzo podniosły i uroczysty.
Dziś bowiem wszystkie pierwszaki dostąpią zaszczytu pasowania na ucznia.
Zapraszam wszystkich do królestwa Szkołolandii.
II CZĘŚĆ ARTYSTYCZNA
Gwardzista /werble/
Król
Jestem król Ołówkos Straszliwy, król okrutny i zjadliwy.! Wszystkim dęba staną włosy, bo gorszy jestem od osy!
Królowa
Jam jest Ołówkowa żona i nie jestem przerażona, bo znam dobrze męża mego z serca iście głębokiego.
Król
Mój gwardzisto, co dziś w planie?
Gwardzista
O mój panie! Stoi tutaj małych dzieci cała zgraja, która do naszego króla należeć by chciała.
Król
Co dziateczki, chciałoby się do szkółeczki?
Pierwszoklasiści
Tak
Królowa
A czy wiecie, że tu się trzeba uczyć berbecie ?
Król
A zatem zobaczymy, czy sprostacie zadaniom, by uzyskać ucznia miano. Gwardziści oto zadania,które
wykonać mają te szkraby, aby uczniami mogli być zwani.
Bogusław X
/książe Bogusław wchodzi i zwraca się do króla i królowej/
Gdzie ja jestem? Tyle dzieci? Zaraz,zaraz.Czy to nie dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 5 imienia Gryfitów?
Król
Taaak!
Te dzieci chcą by zapisać je do Szkołolandii i w zwązku z tym muszą wykonać zadania, aby uzyskać miano
ucznia.
Bogusław X
To szkoła pod patronatem mojego rodu. Jestem z niej dumny.
Dzieci pokażcie, że potraficie, a ja będę się przyglądał uważnie waszym zaangażowaniom.Powodzenia.
Dzieci
Dziękujemy!
Gwardzista
Oto zadanie, trudne niesłychanie. Czy wiersze jakieś znacie, zaraz się okaże?! Przystępujemy do próby
recytacji.
Klasa Ia
My tu przyszliśmy pierwszy raz.
Pierwszaki.Zupełnie nowi.
Niepewnie wchodzi każdy z nas.
Przygląda się sąsiadowi.
Klasa Ib
Ten także nowy, tak jak ja.
Może się z nimi zaprzyjaźnię?
Gdy razem idą pierwszaki dwa.
Od razu robi się raźniej.
Klasa Ic
Znamy już nasze szkolne korytarze, wiemyże na tablicy w klasie się nie maże.
Klasa Id
Dyżurny na przerwach o porządek dba, przynosi kredę, obowiązki ma.
Klasa Ie
Pilnuje, by po klasie nie biegały dzieci, no i nigdzie nie rzucały śmieci.
Klasa If
Podlewa kwiatki, tablicę ściera i z ławek wszystkie pomoce zbiera.
Klasa Ig
Nasza Pani dyrektor uśmiecha się miło..Strach razu, lżej się zrobiło.
Klasa Ih
Dobrze w szkole będzie! Teraz już w to wierzę.
Król
Pięknie recytujecie. I ja w to wierzę, że w szkole będzie Wam wspaniale.
Gwardzista
Ogłaszam wszem i wobec, że próba wypadła pomyślnie. Przystępujemy do próby śpiewu.
Piosenka "Ślubowaniwe" -wszyscy śpiewają razem.
Królowa
Muzyka to moja ulubiona dziedzina sztuki. Zachwyciła mnie wasza piosenka.Jestem wzruszona.
Próba śpiewu została przyjęta przez Majestat Królewski.
Król
Gwardzisto, ateraz kolejne zadanie.Myślę, że tym razem tak prosto i łatwo nie będzie...
Gwardzista
Dzieci muszą umieć nosić prawidłowo tornistry, aby mieć proste plecy.
KONKURENCJA Z PLECAKAMI
Król
/Zwraca się w stronę Bogusława X/
Dzieci z twojej szkoły Bogusławie potafią pięknie nosić tornistry / dziecko zakłada pusty tornister na plecy, biegnie do pachołka zawiesza go na nim, następne biegnie, zakłada i podaje następnemu/.Zaliczam następne
zadanie.
Królowa
Brawo, brawo. Widzisz mój drogi mężu jak pięknie dzieci potrafią nosić tornistry.
Król
Dzieci muszą być mądre, szybke i odważne.
Każda klasa przygotowuje gruby makaron /tyle ile jest dzieci/ i sznurek. Makaron jest w koszyczku i dzieci go nawlekają.
Król
Mości królowo i Bogusławie-turniej zakończony. Czy te maluchy mogą zostać już prawdziwymi uczniami?
Królowa i Bogusław X razem
Tak
Królowa
Brawo dzieci. Udało wam sie. Panią dyrektor powitajcie i coś jej zaśpiewajcie.
Piosenka "WITAJ NASZA DOBRA SZKOŁO"
III ŚLUBOWANIE
Prowadzący
Całość powstań. Poczet sztandarowy wystąp. Do hymnu.
........
Na znak, że zostaniecie przyjęci w poczet uczniów naszej szkoły załóżcie czapki. Do ślubowania.
Uczniowie podnoszą dwa palce do ślubowania i powtarzają tekst ślubowania. Reprezentanci każdej klasy
przy sztandarze trzymają dwa oalce.
Tekst ślubowania
Ślubuję uroczyście:
- dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły
- sumiennie wykonywać zadania i obowiązki ucznia
-przestrzegać regulaminu klasowego i szkolnego
- być zawsze uśmiechniętym i życzliwym uczniem dla wszystkich
- sprawiać radość rodzicom i nauczycielom
Prowadzący
Po ślubowaniu/dzieci opuszczają palce, delegaci wracają do klas/
Po ślubowaniu- Hymn szkoły dzieci śpiewają
Prosimy teraz panią dyrektor, aby dokonała pasowania na ucznia. Uczniowie klasami wychodzą na środek
Proszę przedstawiciel R.R. o wręczenie słodkich upominków.
Pożegnanie
Dziękujemy Państwu za udział w dzisiejszej uroczystości. Proszę wychowawców klas o wręczenie uczniom dyplomów i zapraszam do pamiątkowego zdjęcia.
Autor: Joanna Mierzejewska