SIEĆ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ


SIEĆ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI
EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 5 IM. GRYFITÓW
W SŁUPSKU

poniedziałek, 14 marca 2016

Scenariusz pasowania na ucznia klasy pierwszej

Scenariusz pasowania na ucznia klasy pierwszej

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 w Słupsku - rok szkolny 2015-2016

 Termin: uroczystość pasowania przypada na początek października, kiedy dzieci mogaą już zaprezentować pierwsze zdobyte umiejętności.


Miejsce: sala gimnastyczna


Dekoracje i rekwizyty:
-Dekoracja sali gimnastycznej
-Ołówek do pasowania na ucznia
-Tekst ślubowania
-Podkład muzyczny do piosenek


Osoby występujące:
-Uczniowie klas pierwszych
-Wybrani nauczyciele i  reprezentanci starszych klas
-Król Ołówkos
-Królowa
-Bogusław X
-Gwardzistka

Cel: Przyjęcie nowych uczniów do społeczności szkolnej.


I CZĘŚĆ OFICJALNA
1. Wprowadzenie sztandaru.

   Proszę wszystkich o powstanie.

   Baczność.

   Poczet sztandarowy sztandar wprowadzić.

   Spocznij.

2. Hymn Państwowy.

    Do hymnu.

    Po hymnie.


3. Powitanie:

    Witam wszystkich serdecznie.Dzisiaj dzień niezwykły, bardzo podniosły i uroczysty.
    Dziś bowiem wszystkie pierwszaki dostąpią zaszczytu pasowania na ucznia.

    Zapraszam wszystkich do królestwa Szkołolandii.


  II CZĘŚĆ ARTYSTYCZNA

  Gwardzista /werble/

   Król
  
   Jestem król    Ołówkos Straszliwy, król okrutny i zjadliwy.!  Wszystkim dęba staną włosy, bo gorszy jestem od osy!

   Królowa

   Jam jest Ołówkowa żona i nie jestem przerażona, bo znam dobrze męża mego z serca iście głębokiego.

   Król

   Mój  gwardzisto, co dziś w planie?

   Gwardzista

   O mój panie! Stoi tutaj małych dzieci cała zgraja, która do naszego króla należeć by chciała.


   Król

   Co dziateczki, chciałoby się do szkółeczki?

   Pierwszoklasiści

   Tak

   Królowa

   A czy wiecie, że tu się trzeba uczyć berbecie ?

   Król

  A zatem zobaczymy, czy sprostacie zadaniom, by uzyskać ucznia miano. Gwardziści oto zadania,które
  wykonać mają te szkraby, aby uczniami mogli być zwani.

  Bogusław X

  /książe Bogusław wchodzi i zwraca się do króla i królowej/
   Gdzie ja jestem? Tyle dzieci? Zaraz,zaraz.Czy to nie dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 5 imienia Gryfitów?

  Król
  Taaak!
   Te dzieci chcą by zapisać je do Szkołolandii i w zwązku z tym muszą wykonać zadania, aby uzyskać miano
   ucznia.

   Bogusław X
   To szkoła pod patronatem mojego rodu. Jestem z niej dumny.
   Dzieci pokażcie, że potraficie, a ja będę się przyglądał uważnie waszym zaangażowaniom.Powodzenia.

   Dzieci
    Dziękujemy!

   Gwardzista
    Oto zadanie, trudne niesłychanie. Czy wiersze jakieś znacie, zaraz się okaże?! Przystępujemy do próby
     recytacji.

    Klasa Ia
    My tu przyszliśmy pierwszy raz.
    Pierwszaki.Zupełnie nowi.
    Niepewnie wchodzi każdy z nas.
    Przygląda się sąsiadowi.
    Klasa Ib
    Ten także nowy, tak jak ja.
     Może się z nimi zaprzyjaźnię?
     Gdy razem idą pierwszaki dwa.
     Od razu robi się raźniej.

     Klasa Ic
     Znamy już nasze szkolne korytarze, wiemyże na tablicy w klasie się nie maże.

     Klasa Id
     Dyżurny na przerwach o porządek dba, przynosi kredę, obowiązki ma.

     Klasa Ie
     Pilnuje, by po klasie nie biegały dzieci, no i nigdzie nie rzucały śmieci.

     Klasa If
    Podlewa kwiatki, tablicę ściera i z ławek wszystkie pomoce zbiera.

    Klasa Ig
    Nasza Pani dyrektor uśmiecha się miło..Strach razu, lżej się zrobiło.

    Klasa Ih
     Dobrze w szkole będzie! Teraz już w to wierzę.

    Król
    Pięknie recytujecie. I ja w to wierzę, że w szkole będzie Wam wspaniale.

    Gwardzista
    Ogłaszam wszem i wobec, że próba wypadła pomyślnie. Przystępujemy do próby śpiewu.

    Piosenka "Ślubowaniwe" -wszyscy śpiewają razem.

    Królowa
    Muzyka to moja ulubiona dziedzina sztuki. Zachwyciła mnie wasza piosenka.Jestem wzruszona.
    Próba śpiewu została przyjęta przez Majestat Królewski.

    Król
    Gwardzisto, ateraz kolejne zadanie.Myślę, że tym razem tak prosto i łatwo nie będzie...

    Gwardzista

    Dzieci muszą umieć nosić prawidłowo tornistry, aby mieć proste plecy.

    KONKURENCJA Z PLECAKAMI

    Król
    /Zwraca się w stronę Bogusława X/
    Dzieci z twojej szkoły Bogusławie potafią pięknie nosić tornistry / dziecko zakłada pusty tornister na plecy, biegnie do pachołka zawiesza go na nim, następne biegnie, zakłada i podaje następnemu/.Zaliczam następne
   zadanie.

    Królowa
    Brawo, brawo. Widzisz mój drogi mężu jak pięknie dzieci potrafią nosić tornistry.

    Król
    Dzieci muszą być mądre, szybke i odważne.

    Każda klasa przygotowuje gruby makaron /tyle ile jest dzieci/ i sznurek. Makaron jest w koszyczku i dzieci go nawlekają.

    Król
    Mości królowo i Bogusławie-turniej zakończony. Czy te maluchy mogą zostać już prawdziwymi uczniami?

    Królowa i Bogusław X  razem
    Tak

   Królowa
   Brawo dzieci. Udało wam sie. Panią dyrektor powitajcie i coś jej zaśpiewajcie.

   Piosenka "WITAJ NASZA DOBRA SZKOŁO"

   III ŚLUBOWANIE

   Prowadzący

   Całość powstań. Poczet sztandarowy wystąp. Do hymnu.

........
Na znak, że zostaniecie przyjęci w poczet uczniów naszej szkoły załóżcie czapki. Do ślubowania.

Uczniowie podnoszą dwa palce do ślubowania i powtarzają tekst ślubowania. Reprezentanci każdej klasy
przy sztandarze trzymają dwa oalce.

 Tekst ślubowania

 Ślubuję uroczyście:

 - dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły
 - sumiennie wykonywać zadania i obowiązki ucznia
 -przestrzegać regulaminu klasowego i szkolnego
 - być zawsze uśmiechniętym i życzliwym uczniem dla wszystkich
 - sprawiać radość rodzicom i nauczycielom 

  Prowadzący
  Po ślubowaniu/dzieci opuszczają palce, delegaci wracają do klas/

  Po ślubowaniu- Hymn szkoły dzieci śpiewają

  Prosimy teraz panią dyrektor, aby dokonała pasowania na ucznia. Uczniowie klasami wychodzą na środek
  Proszę przedstawiciel R.R. o wręczenie słodkich upominków.

 Pożegnanie

Dziękujemy Państwu za udział w dzisiejszej uroczystości. Proszę wychowawców klas o wręczenie uczniom dyplomów i zapraszam do pamiątkowego zdjęcia.


Autor: Joanna Mierzejewska