SIEĆ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ


SIEĆ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI
EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 5 IM. GRYFITÓW
W SŁUPSKU

wtorek, 17 kwietnia 2018

SCENARIUSZ ZABAWY INTEGRACYJNEJ „SPOTKANIE Z BOCIANEM”

Opracowanie i prowadzenie: L. Mackus, P. Kućmierczyk

Cel główny: Integracja zespołów klas pierwszych
Cele szczegółowe:
- wdrażanie do uczciwej rywalizacji
- ukazanie radości płynącej ze wspólnej zabawy
- wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej

Metody:
- ruchowe,
- zabawowo - zadaniowe,
- naśladowcze.

Formy:
- zespołowa,
- z całą grupą.

Pomoce:
pachołki, okulary i czapeczki z daszkiem, patyczki/gałązki, szarfy, piłki do skakania, szablony
bociana, kredki, nadmuchane balony, doniczki i kwiatki do sadzenia.

I. Powitanie
Witam serdecznie wszystkie klasy pierwsze, które przybyły na zabawę integracyjną
„Pierwszaki na start”. Witam klasę: I a, I b, I c i I d wraz z wychowawcami. Na dzisiejszą
zabawę zaprosiłam nietypowego gościa, który jest niewątpliwie zwiastunem wiosny. To biały
ptak z długim, czerwonym dziobem, biało-czarnymi piórami, czerwonymi nogami. Jak
myślicie, kto to? .... Przywitajmy zatem bociana, którego zaprosiłam do naszej wspólnej
zabawy. Powitajmy go. Fragment piosenki „Kle, kle boćku”

II. Część właściwa
Wiosna to okres porządków w ogrodach, sadach, potrzebujemy dużo siły. Pan Bocian
zaprasza Was do pierwszej konkurencji. Po zimie musimy się porządnie rozruszać.
Zadanie 1.
Wiosenny bieg. Dzieci nakładają czapeczki i okulary. Biegną wokół pachołków, czapkę
i okulary przekazują kolejnej osobie w rzędzie.
Pięknie się rozruszaliście, więc teraz chciałbym zobaczyć czy potraficie pracować. Musimy
zrobić wiosenne porządki.
Zadanie 2.
Wiosenne porządki. Dzieci w rzędach trzymają po miotełce, popychają nadmuchany balon.
Dochodzą do pachołka, z powrotem wracają z balonikiem i miotłą w ręku. Przekazują
kolejnemu dziecku.
Pięknie posprzątaliście, a teraz zobaczymy czy potraficie sadzić wiosenne kwiaty.
Zadanie 3.
Sadzenie kwiatów. Przygotowana jest taka ilość kwiatów, ile jest dzieci. Każde z nich
bierze kwiatek, dobiega do doniczki i „sadzi” kwiatek. Wraca na miejsce.
No pięknie posadziliście te kwiatki, pięknie posprzątaliście, ale ja już bardzo zgłodniałem....
Wiecie, że moim przysmakiem są ....
Zadanie 4.
Żabie wyścigi. Skoki na gumowej piłce dookoła pachołków. Skoki wykonujemy w obie
strony.
Bardzo wam dziękuję, żabki skakały wyśmienicie, więc możemy wrócić już do pracy. Kiedy
do was leciałem z dalekiej Afryki, zatrzymałem się w lesie. Widziałem mrówki, które bardzo
ciężko pracowały. Postanowiłem, że im pomożemy w zbudowaniu mrowiska.

II. Zadanie 5.
Mrowisko. Dzieci po kolei biorą po patyczku, biegną do wyznaczonego miejsca i z
patyków budują mrowisko.
Oooo, strasznie się zmęczyłem. Zaśpiewajcie mi proszę, moją ulubioną piosenkę. Fragment
„Kle kle boćku”
Moi kochani, bardzo marzyłem o nowych piórkach na wiosnę. Zaprojektujcie proszę
wiosenny strój bociana.
Zadanie 6.
Strój dla bociana. Przed każdą klasą leży rozłożony na podłodze duży, szary papier
z szablonem bociana i kredki. Każda z klas projektuje strój bociana.
Prezentacja prac dzieci. Bocian omawia stroje.
W tak zaprojektowanych, modnych, kolorowych strojach będę mógł podziwiać kolorowe
motylki.
Zadanie 7.
Taniec motylków. Dzieci podbiegają do wyznaczonego miejsca, rozwiązują kolorowy
balonik i wracają do swojego rzędu (musi być tyle balonów ile dzieci).
III. Zakończenie
Było mi u was bardzo miło, muszę niestety lecieć do innej szkoły, gdzie też czekają na mnie
dzieci. Jednak mam jeszcze jedno marzenie. Bardzo chciałbym z Wami zatańczyć.
Zadanie 8.
Wiosenny taniec. Dzieci z wszystkich klas ustawiają się za bocianem i tańczą na melodię
Woogie Boogie.
Każde dziecko zabiera ze sobą balon, podziękowanie za wspólna zabawę.