DZIEŃ PATRONA
w
Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Gryfitów w Słupsku
SPORTOWY TURNIEJ
RYCERSKI
KLAS I
Dzieci siedzą na
trybunach, każda klasa w swoim sektorze.
Niżej, przy każdym
sektorze, stoi ławeczka gimnastyczna.
Słychać fanfary. Wchodzi
prowadzący w stroju rycerskim.
PROWADZĄCY:
W
pewnym mieście na Pomorzu, tam gdzie rzeka Słupia płynie,
przy
ulicy Hubalczyków stoi szkoła, co Gryfitów nosi imię.
Dziś
wydarzenia doniosłe tam nastają,
dzielni
żacy z klas I przybywają,
walczyć
o miano rycerza szkoły zamierzają.
Witamy
drużynę z klasy I a herbu Roześmiane gaduły
(Wyczytana klasa wstaje , robi ukłon i eksponuje swój herb.)
Witamy
drużynę z klasy I b herbu
....................... ..
Witamy
drużynę z klasy I c herbu Niesforne diabełki.
Witamy
drużynę z klasy I d herbu Diamentowi
rycerze .
Witamy
drużynę z klasy I e herbu Gryficiątka .
Witamy
drużynę z klasy I f herbu Rycerze Anny .
Witamy
drużynę z klasy I g herbu Wesołe
rozrabiaki.
Witamy
drużynę z klasy I h herbu Czarne ptaki .
Każdy,
kto żyw, rycerzem zostać może. Cieszymy się z tak licznego Waszego przybycia,
aby jak zwyczaj rycerski nakazuje, w szranki stając, tężyznę fizyczną rozwijać.
Pamiętajcie
wszakże wszyscy przestrzegać tego, co obyczaj rycerski nakazuje. Honor jest
wartością najwyższą - lepiej jest zginąć, niż go splamić!
Wzywamy
zatem wszystkich, aby stanąwszy w szranki dzielność swą, a męstwo okazali.
Dzieci siadają na ławeczki gimnastyczne.
PROWADZĄCY:
Każda
drużyna musi wykonać 8 prób, wykazać się jazdą konną, przeprawić przez rzekę,
stoczyć walką ze smokiem, wspiąć się do zamkowej wieży po wstążkę dla damy
serca, wykazać się celnością rzutu i sprawnością miecza, pokonać tunel w podziemiach zamku i wyprawić się po
skarb.
Każda klasa wykonuje inne
zadanie. Po jego wykonaniu następuje zamiana stanowisk , aż dzieci wykonają 8
prób i wrócą na miejsca wyjściowe.
PROWADZACY:
Turniej
rycerski ogłaszam jako otwarty.
PRÓBA I - JAZDA KONNA
Slalom
między pachołkami na dużych piłkach.
PRÓBA II - PRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ
Do
drabinki przywiązana jest lina. Zawodnik siada na kocyku i podciąga się po
linie, aż dotrze do drabinki.
PRÓBA III - WALKA ZE SMOKIEM
Do
drabinki przywiązane są zielone balony, na nich namalowane oczy i zęby -
siedmiogłowy smok. Dzieci zabijają smoka rzucając w niego rakietą z pianki.
PRÓBA IV - WSPINANIE SIĘ NA WIEŻĘ
Na
drabince zawieszone są wstążki. Zawodnik wspina się, zdejmuje wstążkę, schodzi
z drabinki , po powrocie wręcza wstążkę
swojej pani.
PRÓBA V - RZUTY DO CELU
Na
drabince wisi tarcza. Zawodnik oddaje trzy
rzuty piłeczką z rzepem do celu.
PRÓBA VI - SPRAWNOŚĆ MIECZA
Zawodnik
ma miecz drewniany. Nauczyciel rzuca trzy kółka, a dziecko mieczem musi je
złapać.
PRÓBA VII - PODZIEMMNY TUNEL
Przeczołganie
się przez tunel harmonijkowy, następnie przejście pod ławeczką gimnastyczną.
PRÓBA VIII - WYPRAWA PO SKARB
Zawodnik
biegnie do drabinek, tam stoi worek, a w nim piłki lekarskie. Zarzuca worek na
plecy i wraca.
PROWADZĄCY:
Wszyscy
żacy znakomicie wykonali zadania. Jesteście kwiatem i nadzieją polskiej ziemi.
Ogłaszam wszem i wobec, że zasługujecie na tytuł Rycerzy Szkoły Podstawowej z
Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Gryfitów w Słupsku.
Proszę
o podejście dowódców drużyn.
Podchodzi jeden
zawodnik z każdej drużyny. Prowadzący mianuje mieczem.
Każda
klasa otrzymuje dyplom mianowania na rycerza. Wszyscy zawodnicy otrzymują
tekturowe hełmy rycerskie.
Tak
więc zacni rycerze trzeba się radować.
Przy
dźwiękach dworskich lutni tańczyć, biesiadować.
Zapraszamy
do tańca.
Brzmi
muzyka dworska, dzieci tańczą przygotowany taniec.
Poczęstunek
- ciastko i soczek.